Všeobecné obchodní podmínky (dále VOP) pro prodej služeb spojených s konzultacemi týkajících se Bachových květových esencí a poradenství k produktům firmy Energy.
Samotný nákup produktů a proces uzavření smlouvy je popsaný níže. VOP jsou dokumentem, který tvoří nedílnou součást smlouvy uzavřené mezi námi. Pokud by ve Smlouvě byla ujednání, která se liší od textu VOP, mají ujednání ve Smlouvě přednost.
I. Obsah VOP:
- Úvodní ustanovení a vysvětlení účelu všeobecných obchodních podmínek
- Důležité pojmy (definice)
- Objednávka a uzavření Kupní smlouvy
- Cena produktů a platba
- Dodací podmínky
- Odstoupení od Kupní smlouvy
- Záruka, práva z vadného plnění, reklamační řád
- Vyřizování stížností, řešení spotřebitelských sporů
- Závěrečná ustanovení
II. Důležité pojmy (definice)
- PRODÁVAJÍCÍ.
Veronika Králová
IČ: 17642701
Sídlo: Nádražní I, 697, 783 53 Velká Bystřice
E-mail: bachovy-kvety@seznam.cz
Č.ú.: 2802352576/2010 - KUPUJÍCÍ. Kupující je ten, kdo prostřednictvím webového rozhraní www.bachovy-kvety.cz uzavře se mnou jako Prodávajícím Kupní smlouvu, a tím koupí některý z produktů. Kupujícím může být podnikatel (podnikající fyzická osoba – OSVČ anebo právnická osoba, např. s.r.o. nebo akciová společnost) anebo spotřebitel.
- SPOTŘEBITEL. Spotřebitelem se podle zákona rozumí fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu povolání. Pokud jste fyzická osoba a do objednávky uvedete IČO, budu mít zato, že Kupní smlouvu uzavíráte jako podnikatel, a ne jako spotřebitel.
- SPOTŘEBITELSKÁ SMLOUVA. Je to Kupní smlouva, ve které jako Kupující vystupuje spotřebitel. Podle platných zákonů je spotřebitel více chráněn než Kupující, který není spotřebitelem. Současně má prodávající i více povinností vůči spotřebiteli než vůči jinému Kupujícímu a je povinen poskytnout spotřebiteli informace stanovené jak občanským zákoníkem, tak zákonem na ochranu spotřebitele. Je-li Kupujícím jiná osoba než spotřebitel, neužijí se ta ustanovení VOP, která slouží výhradně pro ochranu spotřebitele.
- SMLOUVA UZAVŘENÁ DISTANČNÍM ZPŮSOBEM. Je to taková Kupní smlouva, která je uzavřena prostřednictvím PROSTŘEDKŮ KOMUNIKACE NA DÁLKU, tj. je uzavřena, aniž by se Prodávající a Kupující museli osobně potkat, protože ji uzavírají přes webové rozhraní nebo prostřednictvím mailové komunikace, telefonicky nebo s využitím obdobných komunikačních prostředků. Náklady spojené s použitím prostředků komunikace na dálku (zejména náklady na internetové připojení a telefonní hovory) si hradíte sami a neliší se od běžné sazby účtované Vaším operátorem, resp. poskytovatelem internetového připojení. Učiněním objednávky výslovně souhlasíte s použitím prostředků komunikace na dálku.
- ROZHODNÉ PRÁVNÍ PŘEDPISY. Jsou to platné právní předpisy, kterými se řídí vztah mezi Kupujícím a Prodávajícím. Jde zejména o zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále též jen „NOZ“) a v případech, kdy je Kupujícím spotřebitel, je to i zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
III. Objednávka a uzavření kupní smlouvy
- Kupující objednává služby přes webové rozhraní, tj. vyplněním tam umístěného kontaktního formuláře, či emailem. Možná je také objednávka přes telefonní hovor.
- POPIS PRODUKTŮ. Na webovém rozhraní je uveden podrobný popis nabízených produktů včetně uvedení toho, co obsahují, komu jsou určeny, co Kupujícímu mohou přinést a v jakém formátu je poskytovány, případně, zda jsou pro jejich efektivní používání a absolvování nutné ještě nějaké další podmínky. Veškeré prezentace uvedené na webovém rozhraní jsou informativního charakteru. Žádný z nabízených produktů není lékem ani léčivem. Obsah těchto stránek má pouze informační charakter a není určen k diagnózám a léčbě nemocí. Konzultace nenahrazuje lékařskou péči. Všechny zkušenosti klientů a hodnocení nepředstavují garanci, záruku nebo předpoklad pro stejný výsledek konzultace. Jsou to pouze individuální zkušenosti jednotlivých klientů. Jako Prodávající nejsem povinna uzavřít Kupní smlouvu ohledně těchto produktů. Ustanovení § 1732 odst. 2. NOZ se nepoužije.
- OBJEDNÁNÍ PRODUKTŮ. Pro objednání přes webové rozhraní slouží kontaktní formulář či e-mail. O přijetí objednávky učiněné prostřednictvím kontaktního formuláře na webovém rozhraní či e-mailem vás budu informovat e-mailem zaslaným na vaši elektronickou adresu. Doručením tohoto potvrzení o přijetí objednávky na vaši elektronickou adresu uvedenou v objednávce je Smlouva uzavřena. Dále probíhá naše spolupráce online či osobně. Jakékoli změny uzavřené Smlouvy (včetně zrušení objednávky) jsou možné jen na základě dohody mezi námi. Do doby uzavření Smlouvy můžete svoji objednávku zrušit e-mailem poslaným na naši elektronickou adresu uvedenou v části „Základní údaje o mně“ v čl. I. těchto VOP. V pochybnostech vás můžeme kontaktovat za účelem ověření pravosti objednávky a nepodaří-li se pravost objednávky ověřit, má se zato, že objednávka vůbec nebyla podána a takovou objednávkou se nadále nezabývám. Objednávat služby i produkty přes webové rozhraní je možné 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Upozorňuji však, že výjimečně může dojít k dočasné nedostupnosti webu v důsledku nutné údržby webu anebo v důsledku okolností, za které neodpovídám, jako jsou výpadky připojení k internetové síti apod.
- Kupní smlouva se uzavírá v českém jazyce. Smlouva se uzavírá v elektronické podobě, tvoří ji Vaše objednávka, její přijetí z mé strany a tyto VOP. Smlouvu archivuji v elektronické podobě, není přístupná.
IV. Cena produktů a platba
- CENA PRODUKTŮ. Na webovém rozhraní je vždy uvedena i aktuálně platná cena jednotlivých produktů. Cena je platná po celou dobu, kdy je na webovém rozhraní uvedena. Pokud je uvedena akční cena, je spolu s tím uvedeno i za jakých podmínek a do jaké doby akční cena platí. K ceně produktů bude započítáno dopravné a balné, pokud zvolíte tuto variantu doručení.
- Sjednanou kupní cenou je cena uvedená u produktu v okamžiku odeslání Vaší objednávky (uvedená v odeslaném objednávkovém formuláři). Pokud by došlo ke zjevné chybě při uvedení ceny na webovém rozhraní (tím je myšlen především překlep, chyba při zadávání ceny) nebo obdobné chybě v procesu uzavírání Kupní smlouvy, pak nejsem povinna Vám za takovou zjevně chybnou cenu produkt dodat, a to ani v případě, že došlo k automatickému potvrzení o přijetí objednávky. V případě, že by již došlo z Vaší strany i k úhradě této zjevně chybné ceny, jsem oprávněna od Kupní smlouvy odstoupit. Dojde-li ke změně kupní ceny v době mezi odesláním Vaší objednávky a jejím potvrzením z mé strany, platí kupní cena platná v okamžiku odeslání objednávky, nedojde-li mezi námi k jiné výslovné dohodě.
- Není-li mezi námi výslovně ujednáno jinak, jsem povinna Vám produkty dodat až po úplném zaplacení sjednané kupní ceny.
- ZPŮSOB PLATBY. Kupní cenu je možné uhradit následujícími způsoby:
Bezhotovostně (klasickým) bankovním převodem na můj bankovní účet: pokyny k platbě obdržíte v e-mailu potvrzujícím přijetí objednávky. Při platbě, prosím, nezapomeňte uvést příslušný variabilní symbol, aby mohla být platba rychle spárována a produkt co nejdříve dodán.
V hotovosti v případě osobní konzultace či osobního převzetí produktu.
Kupní cena se hradí v korunách českých. - SPLATNOST KUPNÍ CENY. V případě bezhotovostního převodu je kupní cena splatná do 7 dnů od potvrzení přijetí objednávky (tedy od uzavření Kupní smlouvy). Datum splatnosti je uvedené v pokynech k platbě (v e-mailu či na faktuře). Kupní cena je zaplacena v okamžiku, kdy je příslušná částka připsána na můj bankovní účet či je předána v hotovosti. Ustanovení § 2119 odst. 1 NOZ se nepoužije.
V. Dodací podmínky
- ZPŮSOB DODÁNÍ Služba, kterou si objednáte, Vám bude poskytnuta osobně na předem dohodnutém místě či prostřednictvím dálkové komunikace (telefon, e-mail, video hovor), a to dle toho, co jste zvolili v objednávce. Objednanou službu poskytne Prodávající i před uplynutí lhůty pro odstoupení od smlouvy, která činí 14 dní ode dne uzavření smlouvy, s čímž Kupující souhlasí, pokud nebude v objednávce výslovně uvedeno jinak. Kupující bere na vědomí, že při poskytnutí služby před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy ztrácí nárok na odstoupení od smlouvy. Zboží, které je výsledkem konzultace bude zasláno jako poštovní zásilka na adresu vámi uvedenou v objednávce nebo si ho převezmete osobně. Naše povinnost dodat zboží je splněna předáním zboží přepravci, kterého jste si při objednávce vybrali. Pokud byste bezdůvodně odmítli převzít zboží, nepovažuje se v takovém případě naše povinnost dodat zboží za nesplněnou a není považována ani za odstoupení od smlouvy z vaší strany. Při převzetí zásilky si, prosím, vždy zkontrolujte neporušenost obalu, a pokud zjistíte nedostatky, uplatněte je ihned u přepravce a kontaktujte nás (podrobnosti níže v části o uplatňování reklamace). Odmítnutí zásilky s poškozeným obalem se nepovažuje za bezdůvodné odmítnutí převzetí zásilky. Naopak, pokud podpisem dodacího listu nebo soupisu balíků přepravce nebo obdobného dokumentu stvrdíte převzetí zásilky, má se zato, že zboží bylo dodáno v neporušeném obalu a není možné již reklamovat zboží z důvodu porušení celistvosti obalu.
- DODACÍ LHŮTA. Osobní konzultace je provedena v předem dohodnutý termín. V případě dálkové konzultace formou telefonátu či video hovoru je také předem dohodnut termín. U konzultace e-mailem zpravidla začne konzultace do 2 dnů od zaslání objednávky.
- Po dodání produktu si prosím co nejdříve zkontrolujte funkčnost a dostupnost obsahu a zjistíte-li nedostatky nebo vady, kontaktujte mě, prosím, abych mohla provést nápravu. Podrobnosti jsou uvedeny v čl. VII těchto VOP.
- NÁKLADY NA DOPRAVU. U zboží je účtováno poštovné a balné ve výši uvedené přímo na webovém rozhraní.
- Pokud by bylo nutné z důvodů na vaší straně doručovat zásilku opakovaně anebo jiným než objednaným způsobem, jste povinni uhradit náklady na opakované doručení nebo na doručení jiným způsobem, nebude-li mezi námi výslovně ujednáno jinak. V případě, že byste zásilku bezdůvodně odmítli převzít, mám nárok na náhradu nákladů spojených s jejím dodáním a uskladněním, jakož i dalších nákladů, které z důvodu nepřevzetí zásilky vzniknou.
VI. Odstoupení od kupní smlouvy
- Od kupní smlouvy lze odstoupit před tím, než Vám bude služba poskytnuta.
- Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od smlouvy o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, a dále o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání Kupujícího nebo pro jeho osobu.
- Pokud bylo předmětem smlouvy poskytování služby (poradenství, konzultace či jiné), Kupující má povinnost v případě, že před odstoupením od smlouvy již začalo plnění této smlouvy (poskytování služby), uhradit poměrnou část ceny za takovou službu poskytnutou do okamžiku odstoupení od smlouvy. Prodávající peníze vrátí do 14 dnů od odstoupení od smlouvy Kupujícím, a to (i) stejným způsobem, jakým je od Kupujícího přijal, nebo (ii) způsobem, jaký Kupující požadoval, (iii) přičemž ale vždy i zasláním na jím sdělený bankovní účet nebo účet, ze kterého byly prostředky poukázány k úhradě ceny (pokud Kupující žádný do 10 dnů od odstoupení Prodávajícímu nesdělí), s čímž Kupující tímto vyslovuje svůj souhlas za podmínky, že mu tímto způsobem nevzniknou žádné další náklady.
- Jako Prodávající jsem oprávněna od Kupní smlouvy odstoupit v případě podstatného porušení Vašich povinností z Kupní smlouvy. Pokud by ze strany Kupujícího nedošlo k úhradě kupní ceny ani ve lhůtě 7 dní po splatnosti, Kupní smlouva se uplynutím této lhůty ruší.
- Je-li Vám společně s produktem poskytnut dárek, bonus, je darovací smlouva mezi námi uzavřená s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od Kupní smlouvy z Vaší strany bez uvedení důvodů anebo k odstoupení od Kupní smlouvy z mojí strany pro podstatné porušení Vašich povinností z Kupní smlouvy, pozbývá darovací smlouva účinnost a jste povinni mi poskytnutý dárek nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy vrátit. Veškeré dárky a bonusy jsou zasílány či zpřístupněny až po úhradě kupní ceny, není-li na webovém rozhraní uvedeno jinak.
VII. Záruka, práva z vadného plnění, reklamační řád
- Práva vznikající z vadného plnění se řídí platnými právními předpisy, zejména ustanoveními § 2099 až 2112 a § 2165 až 2174 NOZ.
- Práva ze záruky se řídí zejména ustanoveními § 2113 až 2117 a § 2161 až 2164 NOZ.
- Jako Prodávající odpovídám za to, že produkt při předání nemá vady.
- V případě výskytu vady, kterou nelze odstranit nebo v případě opakovaného výskytu vady nebo výskytu většího počtu vad máte právo požadovat výměnu produktu za nový anebo od Kupní smlouvy odstoupit. V případě, že neodstoupíte od smlouvy nebo neuplatníte právo na dodání nového produktu bez vad, můžete požadovat přiměřenou slevu. Přiměřenou slevu můžete žádat i v případě, že bych nebyla schopna Vám nový produkt bez vad dodat, stejně tak i v případě, že bych nezjednala nápravu v přiměřené době nebo že by Vám zjednání nápravy působilo značné obtíže.
- Práva z vadného plnění Vám nenáleží, pokud byste před převzetím produktu věděli, že produkt má vadu, anebo byste vadu sami způsobili. Záruka a nároky z odpovědnosti za vady se nevztahují na vady způsobené nesprávným užíváním nebo uložením produktu.
- Pokud Vám nebyl produkt dodán v dodací lhůtě, prosím, zkontrolujte nejprve dodací údaje.
- Reklamaci u mě uplatněte bez zbytečného odkladu po zjištění vad. Reklamaci můžete uplatnit mailem na elektronickou adresu bachovy-kvety@seznam.cz nebo zaslat písemně na adresu uvedenou v čl. II VOP. Uvítám, pokud k reklamaci přiložíte i fakturu či jiný doklad o koupi, popis reklamované závady a návrh řešení reklamace. Reklamaci vyřídím bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů, pokud se výslovně nedohodneme jinak. O uplatnění a vyřízení reklamace Vám poskytnu písemné potvrzení, jste-li spotřebitel.
VIII. Vyřizování stížností, řešení spotřebitelských sporů
- Máte-li k uzavřené Kupní smlouvě, jejímu plnění či mojí činnosti nějakou stížnost, kontaktujte mě prosím na adrese uvedené v čl. II. VOP nebo na elektronické adrese bachovy-kvety@seznam.cz.
- Podnikám na základě živnostenského oprávnění, kontrolním orgánem je příslušný živnostenský úřad, dohled nad dodržováním předpisů o ochraně spotřebitelů provádí Česká obchodní inspekce. Dodržování předpisů o ochraně osobních údajů dozoruje Úřad pro ochranu osobních údajů. I na tyto orgány se můžete obrátit se svými stížnostmi.
- Pokud mezi mnou jako prodávajícím a spotřebitelem dojde ke spotřebitelskému sporu, má spotřebitel právo na jeho mimosoudní řešení. Subjektem mimosoudního řešení podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, je Česká obchodní inspekce. Veškeré podrobnosti k mimosoudnímu řešení jsou uvedeny na stránkách České obchodní inspekce www.coi.cz Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Uvádím, že nejsem vázána žádnými kodexy chování (§ 1826 odst. 1 písm. e) NOZ).
IX. Závěrečná ustanovení
- Kupní smlouva je uzavírána na dobu určitou, do doby splnění povinností Prodávajícího a Kupujícího ze smlouvy vyplývající.
- Ochrana osobních údajů je řešena samostatným dokumentem, který naleznete na webovém rozhraní.
- Vezměte prosím na vědomí, že jsem oprávněna tyto VOP jednostranně měnit, pro Kupujícího však vždy platí text obchodních podmínek účinný v okamžiku odeslání objednávky.
- Tyto VOP jsou účinné od 27. 1. 2023.